Priorytety pracy szkoły
1. Integracja zespołów klasowych i uczniów i uczniów całej społeczności szkolnej (uspołecznienie dzieci, kultura zachowania, współpraca w grupie).
2. Niwelowanie wszelkich przejawów agresji i przemocy w szkole oraz uwrażliwienie na potrzeby innych.
3. Zaangażowanie rodziców w życie klasy i szkoły.
4. Praca z uczniem zdolnym.
5. Zapobieganie trudnościom w nauce (praca z uczniem mniej zdolnym).
Szkoła organizuje zajęcia umożliwiające podtrzymanie i rozwijanie poczucia
kaszubskiej tożsamości uczniów oraz nauczanie języka, historii i kultury Kaszub.
Zadania szkoły:
1. Kształcenie umiejętności posługiwania się językiem polskim, w tym dbałość
o wzbogacanie zasobu słownictwa uczniów. Wypełnianie tego zadania należy
do obowiązków każdego nauczyciela.
2. Przygotowanie uczniów do życia w społeczeństwie informacyjnym. Nauczyciele
powinni stwarzać uczniom warunki do nabywania umiejętności wyszukiwania,
porządkowania i wykorzystywania informacji z różnych źródeł, z zastosowaniem
technologii informacyjno-komunikacyjnych, na zajęciach z różnych przedmiotów.
3. Wychowywanie uczniów do właściwego odbioru i wykorzystania mediów –
edukacja medialna.
4. Kształtowanie u uczniów nawyku dbałości o zdrowie własne i innych ludzi oraz
umiejętności tworzenia środowiska sprzyjającego zdrowiu – edukacja
prozdrowotna.
5. Kształtowanie u uczniów postaw sprzyjających ich dalszemu rozwojowi
indywidualnemu i społecznemu, takich jak: uczciwość, wiarygodność,
odpowiedzialność, wytrwałość, poczucie własnej wartości, szacunek dla innych
ludzi, ciekawość poznawcza, kreatywność, przedsiębiorczość, kultura osobista,
gotowość do uczestnictwa w kulturze, podejmowania inicjatyw oraz do pracy
zespołowej, postawa obywatelska, postawa poszanowania tradycji i kultury
własnego narodu, a także postawa poszanowania dla innych kultur i tradycji.
Szkoła podejmuje odpowiednie kroki w celu zapobiegania wszelkiej
dyskryminacji.
6. Podejmowanie działań mających na celu zindywidualizowane wspomaganie
rozwoju każdego ucznia, stosownie do jego potrzeb i możliwości. Uczniom
z niepełnosprawnościami, w tym uczniom z upośledzeniem umysłowym w stopniu
lekkim, nauczanie dostosowuje się ponadto do ich możliwości psychofizycznych
oraz tempa uczenia się.